Verbinder en verhalenverteller

 
image.jpg

Kortgezegd wie ik ben: een communicatie-adviseur met een jarenlange en brede ervaring in het communicatievak. Maar het liefst vertel ik verhalen. Omdat een mens leeft bij verhalen.
Verhalen onthouden we.

Journalist worden was ooit mijn droom.
Daarom stuurde ik als 21-jarige een sollicitatiebrief naar alle hoofdredacteuren van alle kranten van Nederland. Tegen beter weten in, want de kranten hadden contracten met de school voor journalistiek en ik studeerde Nederlands.
Toch werd ik aangenomen, een grote uitzondering. De brief waarin ik werd vergeleken met Simon Carmiggelt heb ik nog liggen in mijn laatje.

Alleen… ik moest verhuizen en liever bleef ik veilig rond Amsterdam en rondde mijn studie af. Ja, zo was het nog in de jaren tachtig. Ik had nog niet zoveel lef. En zonder internet en mobiele telefoon? Ik durfde eenvoudigweg niet.

Na mijn studie kwam ik in ‘de communicatie’ terecht. Waar ik braaf alles ging schrijven wat grote bedrijven nodig hadden. Voor Tata Steel. Voor Randstad. Voor Ahold. Voor Strukton. Voor het Europees parlement. Voor non-profit organisaties. En nog veel meer organisaties.

Daar was ik na een jaar of twintig klaar mee. Ik wilde mijn eigen verhaal vertellen. Mijn eigen visie. Dat deed ik ondertussen ook. Ik schreef een boek over stoppen met roken. Een real lifesoap op een managementsite over mijn werk bij een niet nader te noemen overheidsinstituut en blogs en nieuwsbrieven voor smpl.international, een start up van mijn man en mij.

En ik ging op zoek. Naar nieuwe manieren van ondernemen en kwam bij netwerkmarketing uit. Ik bouwde een groot netwerk op met een Amerikaans netwerkmarketingbedrijf.
Het was Lidwien in Alice in Wonderland. Binnen de kortste keren had ik een van de grootste netwerken binnen dit bedrijf. Ik had 3500 mensen aan elkaar geknoopt, met elkaar verbonden.

Hoe kwam dat? Heel vaak zei ik “gewoon hard werken.”
Maar er moest meer zijn. Want andere mensen werkten ook hard en bereikten niet het succes wat ik had,frustrerend om te zien.
Ik leerde zien wat mij onderscheidde. Ik kan goed verhalen vertellen en schrijven. Op social media en offline. Ik kan goed luisteren. Ik kan goed presenteren.
En misschien nog wel belangrijker: ik kan goed goud delven uit mijn netwerk.

Ik leerde ook dat klassiek netwerkmarketing niet iets is waar ik mij verder mee wilde associëren. Het paste niet meer bij mijn normen- en waardenpatroon.
Ik begon daarom van scratch opnieuw met wat ik goed kan: verhalen vertellen en mensen aan elkaar knopen.
Omdat ik zie en heb ervaren dat ondernemers en zpp’ers hier mee worstelen.
Ze zien vaak niet meer wat hen uniek maakt en vertellen vaak een ‘droog’ verhaal wat niet beklijft. De dertien in een dozijnteksten. Terwijl er vaak goud te halen is en te vertellen. Waar mensen van smullen. En wat mensen onthouden.

Ik leerde van de beste verhalenvertellers en an de legends in de industrie wat betreft netwerken. (En dan heb ik het niet over netwerkmarketing).
Al die kennis én ervaring heb ik in een systeem gegoten: het Effectief Relatiemanagementsysteem. Gek genoeg was dat er nog niet.
Een systematiek die inzichtelijk maakt hoe je meer uit je netwerk kan halen en hoe je het effectief kunt uitbreiden. Zonder stad en land af te lopen of als een gek op social media tekeer te gaan.

Mijn kennis en ervaring zet ik graag voor jou in.
Zodat je niet alleen leert jouw unieke verhaal te presenteren op een manier die blijft hangen.
Maar daarmee óók in contact komt bij bij klanten en prospects die je nu nog niet kent. Vaak dichterbij dan jij denkt!
Twee vliegen in één klap.

Klik op de groene button en maak een afspraak zodat ook jij geen kansen meer laat liggen.
De eerste sessie is gratis

Hoe zichtbaar ben jij voor sleutelfiguren in jouw branche?


Welk verhaal vertel jij en blijft dat wel hangen?